Drakhan’s Night : Winter 2015 Update / Nouvelles d’hiver 2015

Level Design by Alex

The programmation is stopped for a short moment as Yann is doing some research on a working 32ko cartridge then maybe a 64ko cartridge.The results of these experiments will decide if the game could be expanded to 64ko or if it will stay on 32ko. This will impact seriously the graphics titles, the music and the sprites animations.

YDL finished a painting that will be use on the cartridge label and the box.He redesigned the title to be more original and not just a copy of Don Bluth’s Dragon’s Lair video game.He will also do some black and white drawings for the manual based on sketches I’ve done as guideline.

The journey is far from being complete and a lot of things can happen… Nonetheless, we wish you a merry Xmas and a happy New Year!

Map drawing by Alex

La programmation est en pause car Yann fait des essais de cartouches en 32Ko et ensuite 64Ko. Le résultat de ces essais décidera de la suite du jeu: soit nous sommes coincés à 32Ko, soit nous pouvons aller à 64Ko. Cette différence est capitale pour les écrans de titres, les musiques, les sprites et les quêtes secondaires.

YDL a terminé une peinture que nous utiliserons pour l’étiquette de la cartouche et la boîte. Il a dessiné aussi un nouveau titre pour s’éloigner du style utilisé par Don Bluth pour le jeu Dragon’s lair. Il va aussi réaliser des dessins en noir et blanc basés sur les esquisses que j’ai faites pour la notice.

Il y a encore du chemin et plein de choses peuvent encore arriver. Néanmoins, nous vous souhaitons un joyeux Noël et une bonne année 2016 !